Frågor och svar

Det blev fel på min beställning, vad ska jag göra?

Ja, det är så lätthänt men det är ingen fara alls. Kontakta oss så snabbt som möjligt så ska vi nog kunna lösa det tillsammans. Du når oss genom vårt kontaktformulär som du hittar under kontakta oss

Mitt paket är försenat eller har inte kommit ännu

Vi har ett samarbete med Postnord och rekommenderar dig som första steg att spåra ditt paket via de. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss också genom vårt kontaktformulär som du hittar under Kontakta oss

Hur reklamerar jag en produkt? Jag fick en skadad produkt

Du kan självklart reklamera en produkt du beställt. Läs gärna HÄR hur du ska göra.

Jag ångrar mitt köp/ kan jag avbeställa min order?

Ja, du kan både ångra och avbeställa en order/produkt. Läs gärna här hur du går tillväga HÄR.

Jag kan inte se min bonus på mina sidor

Det kan bli struligt ibland med tekniken, därför ber vi dig att ta kontakt med oss så ska vi ta reda på vad som hänt. Du når oss genom vårt kontaktformulär som du hittar under Kontakta oss

Hur kan jag vara säker på att produkter som säljs hos er är äkta?

Vi på HelloBeautiful är auktoriserade återförsäljare och säljer enbart 100 % äkta produkter. Vi köper in samtliga produkter via huvudleverantör och deras godkända distributörer/ agenturer och kan därmed garantera äkthet på allt ni hittar på HelloBeautiful. Vi samarbetar med de stora leverantörerna i Sverige och Europa och du har självklart rätt att direkt ta kontakt med våra leverantörer och fråga om de produkter vi säljer. Vi är starkt emot parallell import och vill värna om äkthet och hög kvalité.

Varför använder ni inte er av parallell import?

Även om vi är medvetna om att parallell import är fullt laglig och används av många E- handel i Sverige och Europa så har vi medvetet valt att inte använda oss av den. Vi handlar istället direkt från huvudleverantör och godkända distributörer/ agenturer. Det gör vi med anledningen av att vi vill säkra kvalité och garantera äkthet i varenda produkt vi säljer till våra kunder.

Även om vi som står bakom E- handel är väldigt insatta i skönhetsbranschen så är vi relativt nya i e – handelsbranschen, vilket gör det svårare för oss att avgöra vilka partner inom den parallella importen som är pålitliga. Vi har varit i kontakt med väldigt många och alla säger sig vara seriösa, sälja enbart äkta varor från huvudleverantör och erbjuder alltid att skicka tester på produkter för att vi ska se att deras produkter är äkta. Ja, det gör oss mer fundersamma då många av dem erbjuder väldigt billiga priser. Ibland till och med billigare än från huvudleverantör. Frågan vi ställer oss då är: hur kan de sälja för billigare pris än vad de köpte varorna för? Om de nu köper från huvudleverantör. När man dessutom frågar om de kan garantera äkthet på något sätt så svarar de flesta med att det inte går att garantera äkthet om man inte köper direkt från huvudleverantör. En annan viktig del i detta är att det är mycket svårt att säkerställa produktens ursprung och ålder. Den kan ju vara flera år gammal och det är omöjligt att veta då utgångsdatum inte finns längre. Istället finns bästa utgångsdatum efter öppnad produkt. Även miljön där produkten förvaras kan spela stor roll för produktens kvalité, då fukt och temperatur är av stor vikt. Även den informationen får man inte heller ta del  av.

Vi känner att det är många frågetecken och osäkerhet kring parallell import och har därför valt att helt utesluta den. Vi satsar istället på huvudleverantör och godkända distributörer även om vi är medvetna om att det kan vara krångligare och tar oftast längre tid att få till avtal. På så sätt garanterar vi att produkten kommer direkt från huvudkällan och har därmed genomgått de nödvändiga kontrollerna för att säkerställa äkthet, kvalité, ursprung och ålder.

Varför kan jag hitta samma produkt fast billigare hos en annan aktör?

Som vi skrev tidigare så är vi måna om att erbjuda äkta produkter med högsta kvalité. Vi köper in allt du ser på HelloBeautiful från säkra/godkända källor och kan därmed garantera att du får en produkt som du kommer att vara nöjd med. Det här kostar oss självklart mer i inköpspris, vilket kommer självfallet påverka priset till dig också.

Vi är medvetna om att vi erbjuder priser som till jämförelse kommer att vara LITE högre än andra E- handel men samtidig så får du en mycket bra produkt som levererar det som utlovas. Det är av vikt att du som konsument ska vara noggrann inför köpet av smink/hudvård då dålig produkt kan orsaka dig irritationer, allergier, utslag, svullnad med mera.

Vi är medvetna om att E- handel som använder sig av parallell import har billigare priser. Men är det återigen en risk man tar då produkter kan vara oäkta och innehålla farliga ämnen för dig. I många fall så får man inte vad man betalar för. Som många experter säger: är priset för bra för att vara sant, eller åtminstone i jämförelse med andra, så är det nog inte sant också. Vi vill därför tipsa dig om att lägga dina pengar på produkter som du är säker på. Har man inte råd med dyra produkter så tycker vi att man hellre ska köpa en bra budget produkt istället för att köpa en oäkta. Det finns väldigt bra alternativ i budgetklassen.

Jag saknar produkter från ett varumärke? Kommer ni att ta in de?

Vår målsättning är att ha fulla sortiment av alla varumärken vi säljer på HelloBeautiful. Så svaret på din fråga är ja, vi kommer att ta in fler produkter så småningom. Önskar du en specifik produkt får du gärna tipsa oss om den så ska vi försöka att ta in den så snabbt om möjligt.

Kommer ni att ta in fler varumärken? Jag saknar mitt favorit varumärke

Vi arbetar för fullt med att skriva avtal med fler leverantörer och vi kommer att ta in fler varumärken inom kort. Vi satsar på att ha ett brett sortiment där du kan hitta allt du kan tänkas tycka om och behöva. Önskar du någon specifikt varumärke får du gärna meddela oss och så lovar vi att vi ska göra allt vi kan för att få in det.

Har du andra frågor? Du är välkommen att ställa de till oss här och vi lovar att svara dig snarast.