Köp- och Leveransvillkor

För att du som kund är så viktig för oss vill vi förtydliga villkoren för köp samt retur som gäller hos oss. Vi uppmanar dig att läsa villkoren väldigt noga innan du registrerar dig eller handlar på hos oss på Hellobeautiful.se. Villkoren som vi tillämpar kommer självklart från bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) och gäller på alla köp som du gör hos oss på HelloBeautiful.se. Genom att genomföra ett köp hos oss så kommer du att acceptera och samtycka till de villkor som gäller hos oss på HelloBeautiful.

HelloBeautiful ingår inte i avtal med minderåriga (under 18 år). Om du är under 18 måste du ha din målsmans godkännande.

Beställning/ Orderbekräftelse

Du behöver inte vara registrerad för att kunna handla hos oss på Hellobeautiful.se, men vi rekommenderar dig att göra det om du vill ta del av de förmåner som det innebär att vara kund hos oss.

Alla priser på Hellobeautiful.se anges i svenska kronor inklusive moms (25%). När du har genomfört och godkänt en beställning kommer du automatiskt att få en orderbekräftelse till den e-postadress som du angett vid beställning för att försäkra dig om att vi har tagit emot din beställning. Orderbekräftelsen fungerar även som kvitto för ditt köp och är därför viktig att spara ifall du behöver komma i kontakt med vår kundtjänst. Skulle det vara så att du inte får en orderbekräftelse så uppmanar vi dig att genast ta kontakt med vår kundtjänst för att ta reda på orsaken. Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du en e-post med bekräftelse och i den hittar du ordernummer, kollinummer och spårningslänk.

Betalning

Vi vill göra det så smidigt och säkert för dig när du handlar hos oss på Hellobeautiful.se. Vi samarbete därför med Klarna och kan erbjuda dig olika betalningsalternativ:

1. Fakturabetalning, förfallotid på 14 dagar. Skickas från Klarna.

2. Delbetalning

3. Kontokortsbetalning

4. Direktbetalning. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du här: Villkor Klarna Checkout

Frakt/Leverans

Vi på Hellobeautiful.se har ett samarbete med Postnord och kan erbjuda följande:

  • FRI FRAKT: Du har alltid FRI FRAKT när du handlar för minst 399 kr. Levereras inom 3-6 vardagar av PostNord till ditt utlämningsställe.
  • Standardleverans: 29 kr. För order under 399 kr. Levereras inom 3-6 vardagar av PostNord till ditt utlämningsställe. Mindre paket skickas direkt till din brevlåda.
  • Snabbleverans: 39 kr. Levereras inom 2-4 vardagar av PostNord till ditt utlämningsställe. Mindre paket skickas direkt till din brevlåda.
  • Expressleverans: 49 kr. Levereras inom 1-2 vardagar av PostNord till ditt utlämningsställe.

OBS! Vid förseningar, saknad produkt eller fraktskadad produkt vänligen ta genast kontakt med vår kundtjänst för att kunna åtgärda problemet på bästa sätt.

Avbeställning

Om du vill avbeställa en order/produkt ska du genast ta kontakt med oss via vår kundtjänst genom vårt kontaktformulär som finns under kontakta oss. Avbeställningen ska helst göras samma dag som ordern kommer in till oss för att säkerställa att varan inte har hunnit skickas iväg till dig. Om vi redan har skickat iväg din order när avbeställningsbegäran kommit in till oss så kan du tyvärr inte avbeställa ordern och du måste därför göra en retur när varan kommer fram till dig. Notera att du som kund står för fraktkostnader och att varan anländer till oss i gott skick.

Ångerköp

Du har självklart som kund rätt att ångra eller avbeställa en produkt du har köpt i enlighet med Distansavtalslagen. Ångerrätten är giltig i 14 dagar efter leverans och du som kund är inte skyldig att motivera varför du ångrar ditt köp till oss på HelloBeautiful. Du kan ångra ditt köp genom att ta kontakt med vår kundtjänst genom vårt kontaktformulär som finns under kontakta oss. Du ska då registrera en retur och skickar därefter varan tillbaka till oss. Notera att du som kund ansvarar för produktleveransen till oss, dvs. du står för kostnader och att varan anländer i gott skick till oss. För att en retur ska bli godkänd måste produkten vara i samma skick som när du fick den. Med andra ord måste produkten vara obruten, oanvänd och finnas i originalförpackning med tillhörande emballage. Notera att öppnade eller använda smink, hudvårds- och hygienprodukter återtas inte av hygieniska skäl. När produkten anländer till oss kontrolleras skicket och vid uppfyllda ångervillkor kommer du omedelbart att få tillbaka hela beloppet du betalade till oss. Expedieringstiden brukar vara cirka 10 arbetsdagar.

Reklamation & garanti

Har du fått en skadad produkt så har du självklart rätt att göra en reklamation så snabbt som möjligt, senast inom tre år. Du reklamerar genom att ta kontakt med oss här och beskriver så utförligt som möjligt problemet. Du når vår kundtjänst genom vårt kontaktformulär som finns under kontakta oss. Vi kommer då att undersöka ärendet och vid godkänd reklamation ansvarar du som kund för att skicka tillbaka varan till oss och står för frakten. När vi har undersökt den skadade varan kommer vi självklart att ersätta dig med en ny vara eller med annan kompensation som vi gemensamt kommer överens om. Reklamationsärenden hanteras normalt under fem arbetsdagar.

Notera att du har rätt att vägra mottagande av paket om du vid leverans upptäcker tydliga skador på paketering eller innehållet. Paketet kommer då att skickas tillbaka till oss och vi kommer att ta kontakt med dig för att hitta en lösning.

Du som kund har rätt till garantier som tillverkaren erbjuder på varje vara. Vi på HelloBeautiful lämnar inga fler garantier än de som tillverkaren lämnar. Vi rekommenderar att du läser anvisningar som medföljer din produkt väldigt noggrant innan användning. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss genom vårt kontaktformulär som finns under kontakta oss.

Tvist

Vi på HelloBeutiful är måna om att följa rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vid tvist har du som kund rätt att vända dig till Reklamationsnämnden via deras hemsida, www.arn.se, eller genom att skicka brev till ARN på adressen:

Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm

Du har även möjlighet att ta kontakt med EU-kommissionens online-plattform för alternativ tvistelösning som du kan nå här.